Przejdź do treści
21.09.2015

Konsultacje społeczne i co dalej?

Konsultacje społeczne i co dalej?

Rozpoczęte w październiku 2014 roku konsultacje z mieszkańcami w sprawie kierunków zagospodarowania terenu w rejonie budynków przy ulicy Zakopiańskiej od nr 99 do nr 103a, prowadzone przez Zarząd Dzielnicy IX we współpracy z Biurem Inicjatyw Społecznych, będą miały ciąg dalszy w roku 2015.

Kilka słów na temat konsultacji.
Konsultacje społeczne przeprowadza się, aby poszukać rozwiązań problemu oraz ewentualnie zebrać opinie na temat konkretnego pomysłu. Powinny być starannie zaplanowanym procesem, który daje prawo do zapoznania się z proponowanym rozwiązaniem, wyrażenia opinii (na jak najwcześniejszym etapie podejmowania decyzji przez samorząd). Kolejny etap to możliwość wprowadzenia zmian, które uwzględniają wyniki konsultacji. Zamknięciem etapu konsultacji powinno być poinformowanie obywateli o ostatecznym rozwiązaniu. Mieszkańcy powinni czuć się partnerami władzy samorządowej, rzeczywiście uczestniczącymi w dyskusji o sprawach, które są dla nich ważne i bezpośrednio ich dotyczą.
Do konsultacji zapraszani są przede wszystkim mieszkańcy obszarów, na których będą zlokalizowane planowane inwestycje lub mniejsze projekty oraz mieszkańcy obszarów bezpośrednio sąsiadujących czy też pozostających pod wpływem takiej inwestycji. Uczestnikami konsultacji mogą też być organizacje pozarządowe, rady dzielnic, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe oraz społeczności parafialne, inwestorzy /uchwała nr XLI/502/08, paragraf2/ („Poradnik Obywatelski”).
„Zamknięciem etapu konsultacji powinno być poinformowanie obywateli o ostatecznym rozwiązaniu”.
Można powiedzieć, że późną jesienią w 2014 roku, w siedzibie Rady Dzielnicy IX w czasie spotkania z zainteresowanymi mieszkańcami uczestniczącymi wcześniej w spacerze studyjnym w terenie, dokonaliśmy wstępnego podsumowania rozmów na temat zagospodarowania terenu przy ul. Zakopiańskiej w Krakowie. W Piśmie Rady Dzielnicy IX NR 8/2014 przedstawione zostały także wizualizacje wybranych fragmentów terenu.
W roku 2015 Rada Dzielnicy IX siódmej kadencji podjęła dwie uchwały dotyczące procedur zagospodarowania terenu przy ul. Zakopiańskiej: Uchwała Nr X/74/2015 w sprawie umieszczenia w budżecie Miasta Krakowa na rok 2016 zadania pn. „Zagospodarowanie terenu przy budynkach ul. Zakopiańska 99–103A w Krakowie” z dnia 23 czerwca  2015 roku oraz Uchwała Nr XII/95/2015 w sprawie wniosku o rozpoczęcie procedury sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie Dzielnicy IX Łagiewniki-Borek Fałęcki w Krakowie z dnia 31 lipca 2015 roku.
Powyższe uchwały dają początek określonym procedurom, zakończenie których powinno przynieść odpowiedź na pytanie, w jaki sposób będzie rewitalizowany interesujący nas teren. W czasie oczekiwania można jednak wystąpić z lokalnymi inicjatywami obywatelskimi, pozwalającymi pozytywnie zmienić, chociaż w części, przestrzeń między budynkami. I właśnie o tych zmianach chcielibyśmy porozmawiać z mieszkańcami. Na kolejne spotkania wraz z przedstawicielami BIS będziemy zapraszać Państwa w październiku 2015 roku.
Renata Grotowska  

Wracaj

Najbliższe posiedzenie Rady Dzielnicy IX

24 kwietnia (środa),
godz. 17:00

 

Inicjatywy obywatelskie