Konkurs dla artystów street-artu!
Regulamin Konkursu „GRAFFITI W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ DZIELNICY IX”
Celem Konkursu jest:
- Włączenie się Samorządu Dzielnicy IX Instytucji i Stowarzyszeń z terenu Naszej Dzielnicy do działań Urzędu Miasta Krakowa, mających na celu walkę z nielegalnym graffiti.
- Kształtowanie przestrzeni publicznej i faktyczne wpływanie na poprawę jej estetyki.
- Aktywizacja lokalnej społeczności.
- Edukacja młodzieży.
- Umożliwienie artystom sztuki street-artu zaprezentowanie swoich prac.
- Wspieranie młodych artystów.
2. Organizatorzy Konkursu:
- Rada Dzielnicy IX Łagiewniki –BorekFałęcki
- CSW „Solvay”
- Stowarzyszenie na rzecz rozwoju Dzielnicy IX Łagiewniki-Borek Fałęcki
- „Wspólnota Mieszkańców”
- Straż Miejska Miasta Krakowa
3. Tematyka II edycji Konkursu w roku 2014
Tematyka Konkursu w roku 2014 mieści się w formule KULTURA-REKREACJA.
4. Postanowienia ogólne Regulaminu Konkursu
- Adresatami Konkursu są osoby zainteresowane i posiadające zdolności plastyczne, uprawiające technikę muralu, z zastrzeżeniem dolnej granicy wieku 16 lat.
- Uczestnikami mogą być uczniowie wszystkich typów szkół ponad podstawowych, studenci, uczestnicy zajęć w domach kultury, klubach sportowych i członkowie stowarzyszeń, oraz osoby prywatne nie zrzeszone.
5. Postanowienia szczegółowe Regulaminu Konkursu
- Zgłoszenie do udziału w Konkursie należy nadesłać na adres siedziby Rady Dzielnicy IX Łagiewniki-Borek Fałęcki ul. Żywiecka 13 lub pocztą elektroniczną na adres: dzielnica9um.krakow.pl
- Karta zgłoszeniowa jest dostępna na stronie internetowej Rady Dzielnicy IX: www.dzielnica9.krakow.pl Biurze Rady Dzielnicy IX, oraz w sekretariacie CSW „Solvay”.
- Do karty zgłoszeniowej należy dołączyć projekt graffiti w formacie A3 lub w formie elektronicznej, z podaniem rozmiaru i kolorów graffiti.
- Organizator zapewnia farby lub zwraca koszt farb potrzebnych do realizacji projektu.
- Organizator wskazuje powierzchnie przeznaczone do realizacji projektu na terenie Dzielnicy IX ( udostępnione zostaną fotografie miejsca).
Organizator ustala kalendarium przebiegu Konkursu:
* do 1 września 2014 r. zgłoszenie udziału w Konkursie,
* do 10 września 2014 r. przekazanie projektów
* 18 września 2014 r. o godz. 16.00 spotkanie z Organizatorami, krótkie szkolenie/ instruktaż i ogłoszenie wyników oceny projektów przez Komisję Konkursową. Trzy najlepsze projekty zostaną nagrodzone i uzyskają możliwość realizacji na wyznaczonej powierzchni na terenie Dzielnicy IX. Miejsce spotkania: CSW „Solvay” przy ul. Zakopiańskiej 62.
* W miesiącu WRZEŚNIU przewidziane są spotkania-warsztaty w CSW „Solvay”
* Realizacja projektu nastąpi w miesiącu wrześniu 2014 r. (istotnym czynnikiem są warunki atmosferyczne i mogą one wpłynąć na zmianę terminu realizacji).
- Wyboru najlepszej realizacji graffiti dokona Komisja Konkursowa
- Uczestnicy Finału Konkursu otrzymają nagrody.
- Informacja o rozstrzygnięciu Konkursu zostanie zamieszczona na stronie Rady Dzielnicy IX i w Piśmie Rady Dz. IX.
- Uczestnictwo w Konkursie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- Organizator nie zwraca projektów nadesłanych na Konkurs i zastrzega sobie prawo wykorzystanie ich do celów reklamowych
6. Kryteria oceny projektów i realizacji graffiti:
- sposób opracowania tematu
- wartości estetyczne
- walory artystyczne
- oryginalność i kreatywność
- korespondencja realizacji z przestrzenią
- kolorystyka
Organizatorzy
Wracaj